Principalele probleme ale transmisiei automate și cum se pot evita
Ca orice piesă mecanică, și transmisia automată se defectează în timp. Dar, dacă nu este exploatată corect, atunci aceasta se poate uza mult mai repede.
De aceea, e indicat să știi care sunt primele semne ce semnalează probleme la cutia de viteze automată.
Cele mai comune probleme care apar la o cutie de viteze automată
Cele mai comune probleme care apar la o cutie de viteză automată sunt:
– Scurgeri ale lichidului de transmisie
– Supraîncălzirea
– Schimbare nereușită a treptelor de viteză
– Defecțiuni mecanice ale convertizorului de cuplu
– Defecțiuni ale senzorilor
Aceste probleme sunt, în general, ușor de identificat, dar e nevoie de expertiza unui specialist pentru a fi remediate.
Scurgerea lichidului de transmisie din cutia automată
Atunci când observi o pată de sub mașină, poate fi un semn că există scurgeri. Dacă provine de la cutia de viteze, atunci trebuie să ajungeți în cel mai scurt timp la mecanic.
Scurgerile de ulei pot apărea din cauza unor garnituri uzate sau componente deteriorate. Recomandarea este ca, odată cu schimbarea filtrului de ulei, să fie înlocuite și elementele de etanșare.
Probleme electronice la o cutie de viteze automată
Uneori, senzori ai cutiei de viteză se pot defecta și, din cauza acestor erori electronice, cutia de viteze nu mai funcționează corect. Defecțiunile electronice pot cauza probleme în schimbarea treptelor de viteză.
Supraîncălzirea cutiei de viteze automate
Supraîncălzirea poate fi cauzată de lipsa sau scăderea nivelului de lichid de răcire, de o funcționare defectuoasă a radiatorului de ulei, sau de uzura excesivă în cuplaje.
Probleme la schimbarea vitezelor
Atunci când se simte o smucitură sau că trece greu între trepte, poate fi cauzat de uzura componentelor interne, de uleiul folosit, de senzori sau de alte probleme mecanice.
Reparațiile pot costa de la câteva sute de lei, pentru erori de soft, până la câteva mii de euro pentru o reparație complexă.
Cum se conduce corect o mașină cu transmisie automată
Pentru a evita uzura prematură, ar trebui să folosești doar piciorul drept pentru a frâna sau accelera, să nu activezi modul Parking înainte ca mașina să se oprească total, și să nu lași mașina în modul Neutru cât timp aceasta se află în mișcare.